dimecres, 21 d’octubre del 2020

UN CONTE PER EXPLICAR ALS INFANTS LA DIVERSITAT FAMILIAR

Avui us recomanem: La Laura té dues mares, escrit per Yolanda Fitó i il·lustrat per Mabel Piérola

No hi ha dues persones iguals, tothom és diferent, únic, especial. Cada casa és un món, com les persones que hi viuen. Quants models familiars creieu que existeixen? Nosaltres no en tenim la resposta, però alguns experts apunten que hi podria haver més de més de 600 combinacions familiars.

La protagonista del conte que avui volem destacar és la Laura, una nena que viu al camp i té dues mares: la Susanna i la Cristina. La Laura és feliç i li agrada molt anar a l’escola fins que un dia en una conversa amb els seus companys s’adona que ella no té pare. Comença a plorar, però de seguida la mestra li fa veure que no tots els nens i nenes tenen pare i que hi ha una gran diversitat de famílies.

- Jo no tinc mama. Jo tinc dos papes –diu la Irene, orgullosa.
- Jo també tinc dos papes –diu l’Èric-. La mama i el meu
padrastre viuen en una granja i el meu papa viu sol en un poble veí.
- Jo visc en una cas amb altres nens i nenes, perquè el papa i la mama se n’han anat a treballar molt lluny, però aviat vindran a buscar-me i me n’aniré amb ells –diu en Cisquet.


Cada pàgina del conte ens mostra una realitat familiar diferent i que de ben segur que convidarà als nostres petits a reflexionar del món tant divers en que vivim. 

Conte recomanat per a infants de 8 a 10 anys.
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada