Durant el més d’octubre la biblioteca s’adhereix a la commemoració de la literatura victoriana amb una mostra de títols i autors de l’època; el #victober, el fenomen de la difusió de la literatura victoriana a les xarxes socials.
“Victober” és un fenomen del món anglosaxó a les xarxes socials que va sorgir el 2016 i que s’ha estès arreu. És una campanya de lectura al llarg de tot el mes que commemora la literatura victoriana a YouTube i altres xarxes, organitzada per alguns creadors de contingut. Es tracta de llegir i donar a conèixer els autors i autores de la literatura anglesa a l’època del regnat de la Reina Victòria, entre 1837 i 1901.
La literatura victoriana és el reflex d’una societat en plena transformació. En un món dividit entre el nord industrial i el sud rural, grans autors com Charles Dickens, Elizabeth Gaskell, Charlotte Brontë i Thomas Hardy van plasmar les tensions entre classes socials (i també entre homes i dones) i van denunciar les desigualtats d’una època de profunds contrastos.
També va ser important el gènere detectivesc i la novel·la de misteri i terror. Autors com Arthur Conan Doyle amb “Sherlock Holmes”, Wilkie Collins amb “La dama de blanc” o Bram Stoker amb “Dràcula” van omplir les pàgines de misteris, intriga i ombres.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada