dimecres, 16 d’abril del 2025

"DONEM GLÒRIA A LA LECTURA, QUE ENS FA LLIURES I SAVIS!"

El dijous 10 d’abril es va dur a terme a la plaça de la Serradora una vetlla, una cerimònia molt particular amb la finalitat de fomentar la lectura i limitar l’ús de les pantalles.

Una instal·lació artística creada en el marc del programa “Súria, Municipi Lector”, per tal de provocar una reflexió profunda sobre els hàbits de lectura. Amb l’objectiu de cridar l’atenció sobre la fragilitat de la lectura, en tant que cada cop són més les persones que abandonen l’hàbit de llegir. S’hi podia veure un taüt amb llibres al voltant per simbolitzar aquesta pèrdua.



Es tractava d’una cerimònia simbòlica de dol per la “mort” de la lectura tradicional a mans dels nous dispositius digitals, però amb l’esperança d’una propera ‘resurrecció’ gràcies al jovent que segueix llegint i a l’experiència que ofereix el format del llibre de paper per estimular la imaginació.




S’hi han fet quatre representacions a les quals hi han assistit els alumnes des de P1 fins a 1r d’ESO de les tres escoles i de l’Institut de Súria.



La necessitat de fomentar la lectura i limitar l’ús de les pantalles és un dels eixos del programa de Sant Jordi d’enguany a Súria.



Una altra activitat prevista és l’exposició "S’ha escrit un crim" com a cloenda d’un projecte d’enquestes sobre aquest tema. La mostra es podrà visitar a la Biblioteca Pública entre els dies 24 d’abril i 22 de maig.

Aquesta acció s’ha dut a terme gràcies aL suport de les Regidories de Cultura i Ensenyament de l'Ajuntament de Súria, així com la participació dels centres escolars de Súria, de l’Institut Mig-Món, de l’Escola Municipal de Música, l’Escola Municipal de Formació d’Adults, L’Esplai i l’actor surienc Josep Noguera Barrabés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada